czwartek, 25 czerwca 2015

Dziwujemy się czyli Malkontentka podróżuje…

„Jadą, jadą dzieci drogą
siostrzyczka i brat
i nadziwić się nie mogą
jaki piękny świat” 

(Maria Konopnicka)

Malkontentka podróżuje. W czasie też. Właśnie siedzi sobie na tylnym siedzeniu samochodu rodziców. Za kierownicą tata, obok mama nerwowo komentująca zbyt śmiałą - jej zdaniem - prędkość pojazdu i niemożebne wręcz szaleństwa taty za kierownicą. Jedziemy na mini wakacje. Malkontentka znów jest małą dziewczynką. Złudzenie niemal doskonałe – tyle, że obok Malkontentki w foteliku podryguje jej najmłodszy potomek, co brutalnie przypomina naszej bohaterce, że latka lecą, a siwy włos na głowie będzie niebawem widokiem zgoła normalnym… Ale póki co jest fajnie. Skąd ta scenka rodzajowa? Otóż rodzice Malkontentki zaproponowali, że zabiorą dwie sztuki ze sobą w góry… Grzechem byłoby odmówić…. To jedziemy. Pogoda piękna, droga do bani, kilometrowe korki co chwila, dziecko chce oglądać bajkę, Malkontentka nie chce być przez małolata owymiotowana więc siedzi w stanie podwyższonej czujności, tata chce słuchać radia – i GPS zarazem, ale nie chce słyszeć tekstu bajki dobiegającej z tylnego siedzenia, a mama chce absolutnej ciszy i kanapkę a najlepiej siku i kawę… Do tego dodajmy prędkość 50 km/h i 300 km w perspektywie. Przed nami długa podróż kochani… Zatem wyglądnijmy przez okienko – i nadziwmy się, tym wspaniałym światem, który się przed nami otwiera i czekajmy na….

Rzecz poczętą z kamienia. 
I ze słowika. 
Bardziej niż piękną.

Tak piękną aż nieprawdziwą. 
Rzecz nie do uwierzenia.

Tatry. 
W blasku ostrzeją zęby gór. 
Ja także oczy zaostrzę. 
Ostrze na ostrze. 
Mądrość milcząca i spiętrzona. 
Skały żywe. 
Ściany milczące. 
Turnie życzliwe. 
Tatry z żył moich wyprute, Tatry zdjęte z chmur.
(Jalu Kurek)

25 komentarzy:

  1. Też bym tak chciała podróżować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czyżby to już ta wymarzona, urlopowa, długo wyczekiwana podróż? :-) zazdroszczę z mojego jakże niewygodnego krzesła w pracy i marzę o swoim błogim lenistwie, które o zgrozo zaplanowałam dopiero we wrześniu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie kochana, to był (już w czasie przeszłym) trzydniowy wypad:)

      Usuń
    2. Aaa, czyli właściwy urlop jeszcze przed Tobą! No to cudownie!

      Usuń
  3. ja urlop dopiero za tydz:D albo i już!

    OdpowiedzUsuń
  4. cudownie!!!! urlop!

    pozdrawiam,
    Ola z Fashiondoll.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Tez bym gdzies pojechała ...

    OdpowiedzUsuń
  6. Alee masz fajnieee :) tez chcę, a tu robota..Miłego Kochana :**

    OdpowiedzUsuń
  7. oj, mnie też przydałby mi się taki krótki urlop, nawet w górach, chociaż wolę morze :)

    OdpowiedzUsuń
  8. hehe te drogi to porażka :D ja dziś wieczorem wyjeżdżam nad polskie morze .....wiem wiem parasolki i kurtki spakowane :D:D

    OdpowiedzUsuń
  9. Kochana wypoczywaj i dziwuj się czemu popadnie, a potem pięknie zdaj nam relację - nam, uwięzionym w biurach i domach przed kompami! Będę sobie wyobrażać, że też się kręcę po Tatrach, bo uwielbiam je! Moje wakacje będą za ponad m-c o ile w ogóle będą... A podróżować to ja uwielbiam, jest w tym coś niesamowitego - być tak uwięzionym w blaszanej puszcze z innymi ludźmi :D

    OdpowiedzUsuń
  10. oj tak.... lecące latka najbardziej widać po dzieciach.... jak one szybko rosną, dorastają przypominając nam niechcący...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pozazdrościć mini wakacji, ja też bym sie chętnie oderwała i ruszyła gdzieś...

      Usuń
  11. Dobre, jakbym widział siebie i moją córkę w aucie z moimi rodzicami:) 50 na godzinę i wyłączona klima, bo szkodzi zdrowiu:) Ale uwielbiam takie wycieczki:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Tak tą scenkę przedstawiłaś, że namalowała mi się przed oczami w pełnej krasie! Przyjemnego wyjazdu! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ehhhh moj wyjazd juz dobiega konca....ostatnie dwa dni w Tatrzanskiej ekscytujacej wyprawie :(

    OdpowiedzUsuń
  14. Miłego wypoczynku w górskich klimatach:)

    OdpowiedzUsuń
  15. ja wbrew pozorom nie lubię podróżować, męczy mnie to :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Niech widoki wam zrekompensują niewygodną podróż :)

    OdpowiedzUsuń
  17. udanego odpoczynku, i przede wszystkim dobrej pogody :)

    OdpowiedzUsuń
  18. ten wierz sprawił, że mam ochotę na Tatry :)

    OdpowiedzUsuń